100 |
101
|
|
![](../br_obr112/3/3ub112101a.jpg) |
![](../br_obr112/3/3ub112101.jpg) |
Dvojice biedermeier
židlí
dřevěná konstrukce,
opěrák vyřezávaný a soustružený, sedák polstrovaný. Nové
čalounění, textilní potah v zelené barvě nepůvodní. První
polovina 19. století.
90 x 43 x 43 cm
24 000 Kč
|
100 |
102
|
|
![](../br_obr112/3/3ub112102a.jpg) |
![](../br_obr112/3/3ub112102.jpg) |
Dvojice biedermeier
židlí
dřevěná konstrukce,
dýha, opěrák jednoduše tvarově řešený, sedák polstrovaný. Nové
čalounění, nepůvodní modro zlatý potah. První polovina 19.
století.
95 x 46 x 46 cm
24 000 Kč
|
100 |
103
|
|
![](../br_obr112/3/3ub112103.jpg) |
![](../br_obr112/3/3ub112103a.jpg) |
Křeslo Thonet
ohýbaná dřevěná
konstrukce s novým výpletem, na rámu fragment papírového štítku
Thonet in Wien, Počátek minulého století.
Cca 112 x 73 x 60 cm
8 000 Kč
|
100 |
104
|
|
![](../br_obr112/3/3ub112104a.jpg) |
![](../br_obr112/3/3ub112104.jpg) |
Tradiční čínské židle
s opěradlem ve tvaru podkovy (Chinese Horseshoe Chairs)– párové
celodřevěné,
pravděpodobně pozdní Čching – přelom 19/20. století, obě zdobené
na opěradle stylizovanými motivy – prostřední řezba je zrcadlově
obrácený, stylizovaný jelen – symbol dlouhověkosti a bohatství
toho, kdo na židli sedí.
Sedací část 44,5 x 32
cm, výška sedací části 50 cm, maximální výška 88 cm, maximální
šířka cca 68 cm, maximální hloubka cca 62 cm
22 000 Kč
Horní
řezba je stylizovaný motiv mraku (symbol štěstí, přízně apod.)
Na jedné z židlí je na opěradle zbytek pečeti s označením B01 a
čínským znakem ťien
鉴
– jde o pečeť povolující export kulturních památek, používanou
od roku 1994; měla tři úrovně (A, B, C), B značilo export
soukromé osoby, 01 označuje identifikační stanici kulturních
památek v Pekingu. Na druhé židli je vespod sedáku vyřezaný
čínský znak ťing 精
– lze chápat jako označení kvality provedení (význam dle
slovníku: nejlepší, nejčistší, nejjemnější). V čínštině se tyto
židle označují jako čchüan-i
圈椅
(doslova kruhová židle, označení poukazuje na tvar opěradla a
područek při pohledu shora), většinou se vyskytují jako párové,
původně byly určeny pro nejváženější členy rodiny či vážené
hosty. Jsou překvapivě pohodlné.
|
100 |
105
|
|
![](../br_obr112/3/3ub112105.jpg) |
![](../br_obr112/3/3ub112105a.jpg) |
Sedák
buková překližka,
chromovaná ocelová konstrukce, Čechy, od 30. let 20. stol.,
výroba fa Robert Slezák, Bystřice pod Hostýnem.
Výška 46 cm, sedák 42
x 40 cm
3 000 Kč
|
100 |
106
|
|
![](../br_obr112/3/3ub112106.jpg) |
|
Sedák
buková překližka,
chromovaná ocelová konstrukce, Čechy, od 30. let 20. stol.,
výroba fa Robert Slezák, Bystřice pod Hostýnem.
Výška 46 cm, sedák 42
x 40 cm
3 000 Kč
|
100 |
107
|
|
![](../br_obr112/3/3ub112107.jpg) |
![](../br_obr112/3/3ub112107a.jpg) |
Dřevěná truhla
Přední nohy tvořeny
figurami ležících lvů, po stranách dvě vyřezané mužské postavy,
přední a boční strany lemované vyřezávanými ornamenty. Druhá
polovina 19. století. Víko nedoléhá.
Cca 40 x 64 x 32 cm
8 000 Kč
|
100 |
108
|
|
![](../br_obr112/3/3ub112108.jpg) |
|
Nástěnné zrcadlo
dřevěný rámeček
tvarovaný, zlacený a zeleně polychromovaný, na vrcholu zdobený
zlacenou mušlí, dole zakončený zlaceným akantovým listem.
Dvacáté století.
Výška 41 cm
1 200 Kč
|
100 |
109
|
|
![](../br_obr112/3/3ub112109.jpg) |
|
Velká podlahová lampa
stínítko matované
mléčné sklo přejímané čirým, stojan světlé dřevo. Čechy, Uherské
Hradiště, výroba ÚLUV pro Družstevní práci v letech 1960/69.
Výška 90 cm, průměr
stínítka cca 47 cm
24 000 Kč
Ústředí lidové
umělecké výroby (ÚLUV) byla veřejnoprávní korporace založená v
roce 1945 s cílem zachování a péči o tradiční lidovou tvorbu.
Výtvarníci ÚLUV navrhovali nové vzory inspirované lidovým
uměním, které vytvářeli na základě průzkumu lidové výroby na
území Československa. Díky spolupráci výtvarníků a etnografů
vzniklo mnoho významných výrobků, které pozměnily postoj k
dosavadní bytové kultuře.
Nutná revize
elektroinstalace - za elektorinstalaci neručíme.
|
100 |
110
|
|
![](../br_obr112/3/3ub112110a.jpg) |
![](../br_obr112/3/3ub112110.jpg) |
Lustr NAPAKO
kov, plast, řetízky.
Typ 8 1176, výroba NAPAKO, ČSSR, 70/80. léta 20. století. 66
plastových koulí zavěšených na 12cti výškově nastavitelných
řetízcích. Některé plastové koule (cca 7) jsou poškozené.
Nastavitelná výška:
max. 100 cm, min. 45-50 cm, průměr 33 cm, průměr jednotlivých
koulí cca 6,5 cm
1 000 Kč
Nastavitelná je i
výška stínidla, při správném nastavení se žárovka "schová" mezi
baňky.
Nutná revize
elektroinstalace - za elektorinstalaci neručíme.
|
100 |
111
|
|
![](../br_obr112/3/3ub112111.jpg) |
|
Koberec Tabríz
perský koberec ručně
vázaný ve stylu francouzských historických koberců Aubusson.
Prémiová vlna sametové kvality na bavlněné osnově, atraktivní
design, mezinárodní kategorie VERY FINE. Výborný stav, zánovní.
Cca 105 x 103 cm
14 000 Kč
|
100 |
112
|
|
![](../br_obr112/3/3ub112112.jpg) |
|
Koberec Tabríz
Persie, kolem r.
1930, starý ručně vázaný vlněný medailonový koberec na bavlněné
osnově, klasická reprezentativní práce městských dílen v Tabrízu.
Známky věku a opotřebení, místy nižší vlas, oboustranně
profesionálně vyčištěn.
Cca 195 x 125 cm
8 000 Kč
|
100 |
113
|
|
![](../br_obr112/3/3ub112113.jpg) |
![](../br_obr112/3/3ub112113a.jpg) |
Koberec Bidžar
ručně vázaná zánovní
práce z íránského Kurdistánu, vlna na bavlněné osnově.
Zvláštností je rouno koberce ve vysokém reliéfu a v kazetové
kompozici, technika ručního vázání je doprovázena i speciální
kelimovou tkací technikou "sumak" připomínající výšivku.
185 x 126 cm
12 000 Kč
Design plný růží je v
perském světě nazýván "golfarang". V tomto koberci vidíme
rozličné stylizace růží, od geometrizovaných tvarů až po zcela
naturalistické zobrazení rozvitých růží i poupat. Oboustranně
profesionálně vyčištěn.
|
100 |
114
|
|
![](../br_obr112/3/3ub112114a.jpg) |
![](../br_obr112/3/3ub112114.jpg) |
Koberec "Kuba
Perepedil/Pirebedil/Perebedil"
vzácný starožitný
sbírkový koberec z východního Kavkazu, provincie Kuba, dnešní
Ázerbájdžán, kolem roku 1900. Jemná ruční práce typická pro
oblast vzniku, ve velmi dobrém stavu.
Cca 156 x 113 cm
28 000 Kč
Dominantní barva
napovídá intenzivnímu použití slupek vlašských ořechů při
barvení příze. Výrazným prvkem jsou stylizované beraní rohy -
charakteristické pro oblast vzniku, kde jsou symbolem mužnosti a
plodnosti. Dalším velmi nápadným elementem jsou geometricky
stylizovaní pávi.
|
100 |
115
|
|
![](../br_obr112/3/3ub112115a.jpg) |
![](../br_obr112/3/3ub112115.jpg) |
Koberec "Bengálský
tygr"
moderní neotřelý
nepálský koberec s mimořádně žádaným designem, ručně vázaný z
vlny na vlněné osnově. Velmi kvalitní práce bez syntetických
barviv, zobrazující bengálského tygra, jenž se pozvolna vrací do
nepálské přírody.
Cca 183 x 130 cm
34 000 Kč
Zánovní kus,
oboustranně profesionálně vyčištěn, zřídkakdy k dostání na trhu
s uměním.
|
100 |
116
|
|
![](../br_obr112/3/3ub112116.jpg) |
|
"Anděl"
závěsná textilie,
neznačeno, nesignováno, druhá polovina minulého století. Dle
majitelky se jedná o práci Duni Böhmové Civínové (maminka
režisérky Třeštíkové), druhá polovina minulého století.
Cca 84 x 46 cm
900 Kč
|
100 |
117
|
|
![](../br_obr112/3/3ub112117.jpg) |
![](../br_obr112/3/3ub112117a.jpg) |
Emilie Hostašová
Urbánková
(*1942)
"Zřídlo"
textilní obraz,
signováno vpravo dole monogramem EH (Emilie Hostašová), druhá
polovina minulého století. Vzadu papírový štítek s informacemi o
díle.
55 x 50 (57 x 52) cm
2 000 Kč
Hostašová Urbánková
Emilie
Textilní výtvarnice,
malířka, grafička, studovala na SPŠ textilní (1960), na VŠUP u
prof. Kybala (1968), člen ČFVU.
(nar. 13.9.1942 v
Brně)
|
100 |
118
|
|
![](../br_obr112/3/3ub112118.jpg) |
![](../br_obr112/3/3ub112118a.jpg) |
Psací stroj "Adler
Model No. 7"
litina, sériové číslo
127 275, vyráběn od r. 1900. Zlacené písmo částečně setřelé,
místy poškození povrchové úpravy, u písmene "N" chybí označení.
Je evidentní, že tento exemplář sloužil dlouho, nicméně i po
více než 100 letech stále v podstatě funkční.
Cca 16 x 37 x 37 cm
1 600 Kč
Německá společnost
Adlerwerke (Adler - Orel) původně vyráběla zejména jízdní kola.
V roce 1898 získali licenci na výrobu a prodej psacího stroje
Wellington pod kanadskou značkou ‚Empire‘. Adler však měl ambice
vyšší než jen reprodukovat americko-kanadské stroje. V roce 1900
přichází na trh první „skutečný“ Adler – model 7. Nahoře na
krytu je zobrazen orel na jízdním kole. Okřídlený stroj brzy
roztáhne svá křídla po celém světě - k nelibosti držitele
licence, který si uvědomil, že dovolil vznik významné
konkurence. Adler vyráběl psací stroje až do roku 1995, kdy je
převzal Olivetti. Jejich psací stroje byly vyhlášené svým
mimořádně kvalitním zpracováním.
|
100 |
119
|
|
![](../br_obr112/3/3ub112119a.jpg) |
![](../br_obr112/3/3ub112119.jpg) |
Přenosný kufříkový
psací stroj "Remington Portable"
značeno Made in
U.S.A. Česká klávesnice, kompaktní, při použití dvoubarevné
pásky lze přepínat mezi barvou písma. Funkční. Ve své době byl
mimořádně populární. Rukojeť kufříku je na jedné straně utržená.
Cca 30 x 31 x 10 cm
1 400 Kč
|
100 |
120
|
|
![](../br_obr112/3/3ub112120.jpg) |
![](../br_obr112/3/3ub112120a.jpg) |
Kufříkový gramofon na
kliku "His Masters Voice"
kov, textil, kůže,
značka anglické firmy The Gramophone Company Ltd. Hayes
Middlesex, 30tá léta 20. století. Ke gramofonu přiložen kufřík s
32 původními deskami, další deska založena v kapse kufříku
gramofonu. Funkční.
14 x 44 x 29 cm
4 500 Kč
V pravém předním rohu
kufříku je zabudovaná otočná zásuvka na náhradní jehly.
|